Přeskočit na obsah

TIP #9: Prezentujte už i koncept na modelu

Dnes velice jednoduchý a strohý tip. Ale účinný. Často na konzultacích s klienty poslouchám, proč by měl architekt pracovat s fyzickým modelem, když má dnes tolik možností virtuálních modelů a v brzkých fázích projektu musíme koukat do monitoru na 3D model. Je to něco jiného než, když vám architektura doslova vzniká pod rukama, fyzicky cítíte odpor materiálů a hrany, objemy, proporce, okamžitá korekce vůči jiným objemům… Celkově můžete více rozumět tvarům. Něco jako se ženou a dotyky :-)

Proto si taky myslím, že dokud nebudou ve virtuální realitě rukavice, které nám budou simulovat i tlak a pocit dotyku na daném materiálu, nemůže konkurovat skutečnému dotyku s modelem.

A tady je dnešný tip. Po práci s fyzickým modelem nepřestávejte, dotáhněte ho do rozšířené reality či už 3D modelem ve SketchUpu, nebo obyčejným dokreslením fotky skrz pauzák a v Photoshopu jednoduchým prolnutím.

Osahávejte modely, opravu nikdo nemá takové privilégium jako architekti, poznávat hmotu a dávat jí hodnotu.

B7AB4C71-6DB9-4D89-A348-A4A36E062AB0